Gyorsmenü, oldaltérkép és beállítások
Aktuális

2020. január 9.
Meridián

Az idei és tavalyi téli túra néhány szóban és rengeteg sok képben.

Napfényes évkezdet

Az idei téli túra néhány szóban és sok képben:

Az Apáczai Túrakör idei első rendezvényén a Pilis és a Visegrádi-hegység magas régiójában jártunk. Pilisszentkeresztről a Zsivány-szikla érintésével Pilisszentlélekre gyalogoltunk, majd a Fekete-hegyi kulcsosház és a Pilis-nyeregben elköltött ebéd után a Pilis oldalában sétáltunk, ahonnan megcsodálhattuk az alant elterülő felhőtengert. A csúcson lévő kilátóból is szétnéztünk, hogy aztán leereszkedjünk a zúzmarás Pilisszentkeresztre.

További képek »

Börzsöny-átkelés igazi télben

A tavalyi téli túráról:

Az Apáczai Túrakör elszánt tagjaival 2018. december 20-án gyönyörű téli időben túráztunk Királyrétről a Magas-Börzsöny érintésével Diósjenőre. Embert próbáló emelkedők és komoly hómennyiség fogadta a csapatot. A Nagy-Hideg-hegyen elfogyasztott forró tea és némi pihenés után felmentünk a Csóványosra, a hegység legmagasabb pontjára, ahol a kilátóból megcsodáltuk a havas tájat. Innen jó tempóban értünk le Diósjenőre. Elfáradtunk. Ezen a napon (is) megtapasztalhattuk, miért emlegetjük gyakran: „A Börzsöny nem viccel”.